windowa 8
بــــــــــ روز
با ما بــــــ روز باشید ، نرم افزار،سخت افزار،شـبکه،فناوری اطـلاعات،اینترنــت

 
تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:,

توجه به اينکه ويندوز 7 تنها 17 ماه قبل عرضه شد بايد از خود پرسيد که دليل اين شتابزدگي شرکت «ردموند» در عرضه ويندوز 8 چيست؟ پاسخ اين سئوال بسيار ساده است: تبلت ها (لوح- رايانه ها) و تلفن هاي همراه هوشمند. درحقيقت، مايکروسافت مي خواهد در اين بخش پس از اپل و گوگل حرفي براي گفتن داشته باشد.

به گفته تحليلگران، نسخه اي که مايکروسافت در تابستان سال آينده عرضه مي کند يک نسخه بتا است. ويندوز 8 براي سازگاري با معماري ARM (معماري ويژه دنياي ديجيتال) طراحي شده است. اين معماري به خاطر کم مصرف بودن در بسياري از تلفنهاي همراه و تبلتها استفاده مي شود.

اين درحالي است که تمام نسخه هاي پيشين سيستم عامل مايکروسافت براي دستگاههايي طراحي شده بودند که از ريزپردازشگرهاي سازگار با سکوي x86 که توسط اينتل و يا AMD ساخته مي شدند استفاده مي کردند.

شرکت ردموند هچنين مي خواهد کاربران نسخه هاي قديمي ويندوز را به ترک اين سيستم عامل ها متقاعد کنند.

به اعتقاد Net Applications ، شرکت متخصص در تحقيقات بازار، 58 درصد از رايانه هاي شخصي در دنيا هنوز از ويندوز "ايکس. پي" که در سال 2001 عرضه شد استفاده مي کنند درحالي که تنها 11 درصد از آنها کاربر ويندوز ويستا هستند که در سال 2005 به بازار راه يافت.

تحليلگران پيش بيني مي کنند که ويندوز 8 تا سه ماهه مالي نخست سال 2012 به عرضه تجاري مي رسد.ويندوز 8 در واقع نسخه 6.2 سيستم عامل مايکروسافت است. پس از ويندوز 3.1، شرکت بيل گيتس سياست شماره گذاري نسخه هاي ويندوز را ترک کرد و سيستم عاملهاي خود را به روش ديگري نامگذاري کرد.

به اين ترتيب، ويندوز 95 نسخه 4، ويندوز 98 نسخه 4.1، ويندوز 2000، نسخه 5 و ويندوز «ايکس. پي» نسخه به روز شده نسخه 5 است. درحالي که ويندوز ويستا نسخه 6 و ويندوز 7 نسخه 6.1 سيستم عامل مايکروسافت است.

«صفحه نمايش نگاره سازى پيشرفته»، حمايت سه بعدي، تشخيص چهره و فروشگاه برنامه هاي جانبي از ديگر ويژگي هاي ويندوز 8 به شمار مي روند که همه آنها از جمله خصايص مشخصه سيستم عامل هاي ويژه تبلت ها هستند

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

پارسا
ساعت2:19---9 آذر 1390
سلام دوست عزیز

وب بسیار زیبایی داری

مطالبت خیلی جالب و زیبا بود

خوشحال میشم به وب منم سر بزنی و حتما نظر خودت رو بیان کنی ممنونپاسخ:سلام ممنون که به وبلاگ من سر زدید. برای تبادل لینک هم موافقم. خوشحال میشم. با تشکر.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط علی اکبر عبــادی


بامابـــ روز باشید

طراحی سایت